Per més que m’ho miro…

EFa dies , mesos, els suficients com per construir un plural ampli que no escric. De fet ja he escalat, ja… Ara de ganes d’explicar coses no en tenia gaires. D’exàmens per corregir, de consciència i demés , molts. De fet, dels fàcils molts, dels difícils , pocs… Ara fa un anys no vaig poder tornar amb tota la cordada a casa, corregir aquest tipus d’exàmens costa més. Ahir, en Peter i jo vam quedar per fer una matinal, amb molta boira, però una bona matinal. De les seves propostes escalatroncatives al final en vam passar. No per interessant, si no per que ni el dia no estava per experiments, ni el meu coco per caca…

Per tant vaig portar-lo a fer una via de la que desconec el nom. Bé, el nom està guixat, però no he pogut desxifrar-lo. Es tracta d’una via equipada per en Belego a la Miranda de Sant Joan, segons paraules d’ell ara fa un parell d’anys. També em va explicar que la via ve d’abaix, crec recordar que del riu, o de Collbató, vamos de molt abaix…

Als blocs he vist que es diu, o la identifiquen amb la Sala-Baqués. Podria semblar-ho, però de fet un analisi detallat de dos fets, el primer és que aquesta via surt practicament del camí, però no del de terra, si no de la pista…, on hi ha el nom guixat.. i el segon, més lògic per mi és el fet de que el tipus d’equipament, distàncies i estil no s’adiu massa amb el tipus de via per l’època estimada. Per reforcar aquest segon punt, el primer llarg és dificilillo, un parell de passos que ronden el 6a, o algún plus, al primer llarg. Un pas de bloc, o algo així de nivell similar, al segon llarg. La via NO recorre cap terreny on hi hagi rastres de burils vells, cosa que si passa un grapat de metres a la seva esquerra. De fet hi ha una magnífica reunió de 2 + 1 burils just uns quatre metres al costat de la segona reunió.La lògica d’una escalada oberta per sota em faria anar per terreny més factible, els rastres de burils amunt i avall semblen confirmar les meves hipòtesis…

Però com que tampoc tinc massa ànim com per discutir-ho, i la veritat em fa por despertar als imans locals. Tampoc voldria empipar a ningú, amb el rotllo de vies trepitjades. Que si s’ha d’arrencar ferros s’arrenquen… Ara bé, jo continuaria dinamitant coses, que d’animalades n’hi ha moltes… De fet jo reintruduiria tigres, cony que la cosa perd emoció… No volem fer les coses com abans, no volem autenticitat…pos venga salt al passat. Bromes a part, o no, recordo que també fa temps que no escric per que m’amoina despertar un dia i veure que els mateixos que manen ara es comporten com els  profetes electromagnètics que tant m’agrada llegir, però que tan decebut em deixen…

Per rematar-ho vam anar a la Magdalena Inferior, on vam fer algo que al Kpujo tampoc em queda clar què és… sembla una entrada de 6a en una bauma, que empalma amb la Walt Disney, nom lògic per la rasca que fotia… i per què el segon llarg i el primer no tenien el mateix estil. De fet tampoc té massa interés, vam escalar i ja està. Ens ho vam pasar de puta mare, no ens vam agafar a cap seguro i ja és molt. Si algú és sent ferit em sap greu, si es que son quatre dies…

Quan era petit els pares, amb els tres que ja hi èrem, passaven quinze dies a Trinitats dormint en una tenda que ens deixavem. Jo, el gran, tenia tres anys, el meu germà petit pocs mesos. El sou d’un fuster(sense carnet) i una modista no donàven per més. Hi havia un tio amb pintes de monjo allà aprop, el Basili ese, que era nuevo de feia poc. Ara seriem bojos(nen de 6 mesos), hippies(no cotxe, taxi…), o romàntics(?¿)…, aleshores èrem pobres i de Sant Cugat, ui,que seriem ara?. Jo ja volia ser escalador, i segons alguna amiga amargada del pares , ja anava donant pel cul amb això…

Vamos que ara continuo sense entendre massa bé de què va tot plegat.., per més que m’ho miro…

En Peter al segon llarg.., la foto vamos..
Anuncis

3 pensaments sobre “Per més que m’ho miro…

  1. Deixa’m dir-t’ho: m’has captivat amb les teves ascensions interrogatives. Serà perquè sento fatiga del continu to afirmatiu que sembla exigir la crònica escaladora?
    Una tenda a Trinitats? Diria que la recordo… Ai caram!

Deixa un comentari

