Orlú, amb els nens de les dalles…

L'Andrés encetant el primer llarg. En diagonal i mulladet...

Això havia de ser un post sobre l’agulla Dibona. Havíem d’anar a fer la la Boefer-Grijànder…, la més assequible, vàmos. Després de planejar-ho durant tot un any, la mèteo, ens fa dessistir de fer una patrulla quilomètrica fins allà. Per tant toca buscar plans alternatius on el parte sigui més benèvol. Cap el migdia ja teníem lligat un garito a Ax les Térmes, o sigui Dent d’Orlú.

Un sól cotxe en comptes de dos , menys quilòmetres i menys pasta. Més seguretat, més comoditat i sobretot una via dos cops i mig més llaaaarga…

Jo, arribant com per màgia a la segona reunió.

El divendres , de la maneramés natural i tranquila fem l’aproximació quilomètrica, reconeixement del punt de partida, una mica desportiva a Entreserres, i sobretot, un clínic de les birres locals. Vàmos un plan radicalment diferent. A les cinc del matí totdeu ja és llavat fent un mos i preparant-se per sortir cagant llets cap a la Dent d’Orlú. A la motxilla porto un munt de cintes i un grapat de friends i tricams que al final passejaré. Ah, sí, i un litre i mig d’aigua(per persona) que de que no fem curt.

L'Eduard fent la sargantana.

Les Enfants de lesDalles, una via equipada de vora 800 m és el nostre objectiu. Reunions rappelables per si plou, o bé , com al final em passa si ja en tens prou. La dificultat, bastanta si no tens el bon hàbit de fer la sargantana, o la lapa. Anem dues cordades , una de tres:

L’Andrés, en Peter i la Mon i una de dos: l’Eduard i jo, que anem al darrera xupant roda. Finalment al llarg que fa set jo i l’Edu decidim que ja en tenim prou d’arribar a les reunions com si de màgia fos. La Mon sen’s afegeix a la retirada. L’Andrés i en Peter, més lleugers faran els 18!!! llargs.

L’aproximació de 35 minuts que llegeixo a alguns blocs deu ser per una decera, nosaltres arribem a peu de via en vora una hora, i ben asfixiats, just a temps per veure com una cordada de toledanos passa volant cap el cim( 1100m!!). Dic volant per què faran la via en algo menys de sis hores. Els putos amos resumint. Jo per la meva part tinc al cap que hauré derappelar i vull fer-ho en les millors facultats físiques i psicològiques. Ja he perdut a un amic per anar pels puestos ultra cansat. A la que porto dos llargs no m’he agafat a res que no sigui pedra.

L'Eduard al llarg cinqué.

He fet un munt de passos per damunt de plaques mullades i sobretot he arribat a la reunió amb la sensació de que havia donat el millor que tenia. Cosa que per molts deu ser poc, però pel meu ceny és molt. Com després ens diu l’Andrés, a partir del llarg vuit les coses afluixen, però jo, si més no ja en tinc prou. Per mi hem fet un vión de vora 350m. Que no hem fet tota la via?…, la Dent d’Orlú no es mou d’allà on està…, ja hi tornarè.

La felicitat del pàrquing i la feina feta...

Els seguros són tots parabolts inoxidables del 10. Les reunions de dos parabolts amb anelles. Còmodes, tret de la sisena, que és massa petita per tres persones. Fem menys ràpels dels que toquen i cal fer una desgrimpadeta tonta a peu de via. La via és altament recomanable i segura, però cal escalar i llegir molt la roca. Al semblar equipada per dalt que no oberta alguns bolts és fam raro de xapar, però no és un problema greu. Baixem cansats, què dir dels companys que fan cim i tres hores i pico de ràpels, i arriben a les vuit de la tarda al cotxe. Val a dir que vam comencar a caminar de nit i que a les set i poc l’Andrés ja xapava el primer bolt. Els tres o quatre primers llargs teníen massa aigua pel meu gust. Adherència i aigua NO hauríen d’anar a la mateixa frase si les dificultats són de 5c+, però mira va anar així..