Abocar-se a l’abisme que portem a dins…

Parafrasejar les paraules del nostrat Walter Bonatti… què sencill sembla. Ara que ens ha deixat per darrer cop és el millor que puc dir del que miro de fer cada cop que surto, ja sigui a escalar, a caminar o a fer el turonet més ridícul que us pugueu imaginar. Potser és la  definició que mai he escoltat. He rellegit molts cops les seves muntanyes, tan que les vaig fer meves. Va arribar un dia que vaig entendre el que és fastiguejar-se pel mundillo que envolta les muntanyes. Vaig arribar a fer-lo meu, cosa no massa intel·ligent.

Recordo també el bigoti de’n Pany, que un dia també va plegar la corda al fons de la motxilla doncs no es va veure amb cor de continuar fent allò que feia de forma coherent. D’escaladors i muntanyencs brillants, n’hi ha hagut sempre. Jo em quedo amb en Herman Buhl, que va repetir en solitari la Cassin del Piz Badile en sis hores… Va sortir d’Insbruck en bicicleta, càgate lorito.

No sé, tot plegat sento que no sintonitzo massa bé amb com van les coses ara. Malament quan el més important és el que escales i no el que sents quan ho fas. Mirar d’empatitzar és el que més m’ajuda, suposo que com un dia va dir el bon Walter, tots, a la nostra manera sortim a abocar-se a l’abisme que portem a dins…

Anuncis

2 pensaments sobre “Abocar-se a l’abisme que portem a dins…

  1. Doncs sí, l’escalada té valor en cada un, per mí és una satisfacció el superar-me en una via que em fa respecte, perque no dir-ho por! una via que segurament el fet de fer-la no té cap interès fora de per a mí, cada escalador és un mon i tots respectables.

Deixa un comentari

